Extreme Forensics
Flera skott avlossas på ett motell i New Jersey och två byggnadsarbetare hittas döda. Det finns inga vittnen, men polisen hittar något som gör att de snart är mördaren på spåren.
En 15-årig flicka misshandlas brutalt och mördas på en kyrkogård i Ohio. De rättstekniska experterna måste lyckas med det omöjliga: att hitta ett DNA-prov där det inte finns något.
Collegestudenten Jodi Sanderholm kom aldrig hem när hon varit och dansat, men tack vare vännerna kan en misstänkt identifieras. Kan ett hårstrå från en arm sätta dit förövaren?