Familjen Green i Storstan
Bill tar med sig familjen på en biltur till landsbygden, men fastnar i en bilkö. När Tilly hittar ett fågelbo tar hon hand om äggen och hoppas att ungarna ska tro att hon är deras mamma, men de tyr sig till Cricket i stället.