Farliga förbindelser
En djärv upptakt till Laclos klassiska 1700-talsroman som fokuserar på de kända huvudrollsinnehavarnas ursprungliga historia; hur markisinnan de Merteuil och vicomte de Valmont träffas som passionerade unga älskare i Paris strax före revolutionen.