Fyra kvinnor som arbetar för Spaniens telefonbolag i 1920-talets Madrid måste handskas med romantik, vänskap och den nya tidens yrkesliv.
Francisco ger Lidia ett erbjudande, Marga oroar sig över vad hon bevittnade på festen och Carlotas pappa lägger sig i hennes liv.
Polisen kallas in när Lidias identitet ifrågasätts. Fransiscos fru är misstänksam och ber Carolina om hjälp.
Marga planerar en lunchdejt med Pablo. Ángeles får reda på mer om Marios otrohet, medan Carlota förvånas över sina fantasier.
Carolina hotar att avslöja Lidias verkliga identitet, Miguel uppmanar Carlota att fatta ett beslut om deras förhållande, och allt förändras för Ángeles.
Lidia hjälper Ángeles att planera sin flykt, Carlota försöker få Sara frisläppt från fängelset och Carlos bråkar med sin pappa.