De priviligierade skolungdomarna på Upper East Side får veta att Serena van der Woodsen är tillbaka i stan.
Blair upptäcker information om Serena som kanske inte kommer att förbli hemlig så länge till.
Blair blir överlycklig när hennes mor väljer att vara ansiktet utåt för hennes nya klädkollektion.
Dan smider detaljerade planer för att impa på Serena på deras första officiella dejt.