I vinter-OS 2006 missade snowboardåkaren Lindsey Jacobellis guldet på ett pinsamt sätt. Och en skidåkare lurade oddsen i herrarnas störtlopp.
En tillbakablick på de olympiska vinterspelen 2010 i Vancouver, där det kanadensiska laget visade en otrolig glöd och en tragedi inträffade i herrarnas rodel.
Vid vinter-OS 2014 skrev den brittiska snowboardåkaren Jenny Jones historia, och en 15-åring vann herrarnas halfpipe.