Hemsöborna
Värmlänningen Carlsson kommer till Hemsö i Stockholms skärgård för att hjälpa Madam Flod att få ordning på gården. En skärgårdsberättelse i tre delar av August Strindberg. Allan Edwall fick sitt stora folklig genombrott i serien där han spelade huvudrollen som Carlsson.