I Am Homicide
När gatorna pratar, lyssnar han. När en brottsplats redan blivit undersökt, ser han saker alla andra har missat. Efter nästan 30 år på Charlotte Police Department i North Carolina har detektiv Garry McFadden löst mer än 700 mordfall. Han har gjort det till sitt mål att vara ett med folket i Charlotte, när ett samtal kommer in är därför risken stor att Garry själv känner offret, familjen, eller till och med den skyldige.