Jakta på ein mordar
Serien tar sitt avstamp i mordet på tioåriga Helén Nilsson i Hörby 1989, ett fall som skakade hela Sverige. Jakten på en mördare är historien om Per-Åke Åkesson och den spaningsgrupp som löste flera kvinnomord i nordöstra Skåne och till slut även det olösbara fallet med Helén. Serien bygger på Tobias Barkmans reportagebok om en av Sveriges skickligaste mordspanare.