Lilla huset på prärien
Lockade av guldruschen bestämmer sig den amerikanska familjen Ingalls för att söka lyckan i väst. Charles, hans unga fru Caroline och deras tre döttrar packar sina få tillhörigheter och beger sig västerut till Plum Creek på Minnesotas prärie.