Love child
Året är 1969. Den ambitiösa och godhjärtade barnmorskan Joan Miller återvänder från London till Kings Cross Hospital i Sydney för att arbeta på sjukhusets förlossningsavdelning. En australisk dramaserie om en ny generation i en ny tid full av gamla värderingar.