I juni 1994 avled norske ingenjören Jan Wiborg efter att ha fallit naken från fönstret i sitt hotellrum i Köpenhamn. Polisen klassade snart fallet som ett självmord, men märkliga omständigheter gör att många norrmän inte nöjt sig med svaret.
1988 beslutades att en ny flygplats skulle byggas vid Hurum, men till sist placerades den vid Gardermoen. En kritiker var Jan Wiborg.
Vad hände i rum 307? Författaren Knut Lindh samt Wiborgs vänner misstänker mord. 25 år senare granskar kriminalteknikern Eva Ragde ledtrådarna.
"Gaturåttan" Arne Tollefsen från Oslo säger sig ha svaret på fallet Wiborg. En mystisk källa dyker upp, och man gör en slutsats.