Seriestart. Journalisten Nora Sand står på toppen av sin karriär när hennes tillvaro plötsligt skakas av en förödande skandal. Nora uppmanas att ligga lågt ett tag, men ett nytt gräv tar vid när hon får tips om ett mystiskt fall från 1980-talet.