Power Book III: Raising Kanan
PÅ DEN TIDEN
Det är 1991 i kvarteret South Jamaica i stadsdelen Queens i New York City. Den 15 årige Kanan Stark väntar otåligt på att få börja i "familjeföretaget", en växande knarkhandel ledd av hans mor.
När en rivaliserande gängmedlem mördas gör "Raq" allt som krävs för att få bort måltavlan från Kanans rygg.
Kanan är ännu chockad av ett brutalt dödsfall. Stödd av Marvin börjar han sin egen knarkverksamhet, medan Raq planerar hur hon ska slå ut sina konkurrenter.
När en polisräd sopar rent bland Raqs rivaler står plötsligt alla möjligheter öppna. Löften bryts, hemligheter avslöjas och hämnden kommer raskt.
Lou-lous nya musikevenemang blir fokus för rivaliteten mellan Raq och Unique. Samtidigt smider Kanan nya knarklangningsplaner tillsammans med Marvin.