Richard undersöker Volkswagens enorma bilfabrik i tyska Wolfsburg. Han studerar deras futuristiska teknik och hur denna jättefabrik fungerar!
Richard flyger med USA:s största fraktflygplan, C-5M Super Galaxy. Väl i dess inre får han snart veta varför planet slagit alla rekord.
Richard studerar ett av världens största människoframställda teknikprojekt - Kölnbrein-dammen, som kan stå pall för otroliga 200 miljoner ton vatten!
Richard ansluter sig till besättningen på ett av världens största containerskepp, Marie Maersk, under skeppets 4500 mil långa resa från Asien till Europa.
Richard utforskar den gigantiska rugbyarenan Tottenham Hotspur i London. Han undersöker planen som går att dela och rulla ut, samt tar en hisnande promenad på arenans tak!