Klassiska Stepford-fruar strävar efter att vara perfekta hemmafruar i en värld av prisbelönta pajrecept, föräldramöten och martinis, men bakom stängda dörrar är deras äktenskap lika plågade som försummat silver. Secret Lives of Stepford Wives avslöjar smutsvätten hos verkliga hemmafruar som varit desperata att gömma undan bedrägeri, äktenskapsbrott och girighet för att kunna framhålla ett fläckfritt familjeliv.