När barnvakten inte kan komma tar Mike med sig Mikey på sin första dejt med Valene. Jake och Ami har svårt att knyta an till varandra, så Jake gör något drastiskt. Singelpappan Jason bjuder in Sarah att bo med honom och hans två döttrar.
En rasande Ami undrar om Jake kommer komma tillbaka efter att han stannat ute hela kvällen. Mike och Valene förbereder Mikeys födelsedagskalas, men någon är en riktig glädjedödare. Denise delar med sig av en hemlighet till John. Paul talar om för Kallie hur många barn han har.
Valene träffar Mikeys mamma på födelsedagskalaset och stämningen är minst sagt spänd. Kallie funderar på att dra sig ur att åka till Mississippi för att träffa Paul och hans barn. Denise får äntligen träffa John och ELijah och en av dem får ett sammanbrott.
Jake och Ami delar en romantisk kväll tillsammans. Denise sitter barnvakt för den bråkige Elijah. Kallie konfronterar Paul över om han har tagit med henne till Mississippi utav rätt anledning. Valene blir frustrerad när det står klart att hon inte är Mikes högsta prioritet i livet.
Mike och Valenes relation går från het till iskall. John och Denise delar en intim stund. Jasons dotter Sidney vill inte ha en extramamma. Det börjar hetta till mellan Paul och Kallie när de pratar om sex. Jake avslöjar sina sanna känslor för Ami – till sin syster.