Sommaren med släkten
Det är Carros dotter Noras födelsedag och Bobo får tampas med matlagning, exman och en ilsken svärmor. Gunnar har fått ryggskott och Jens vill visa svärfar att han är en duglig kroppsarbetare.
Carro tycker att Bobo äter som en flodhäst och ber Åsa om hjälp för att få honom att hålla igen. Åsa och Jens får oönskat besök av världens jobbigaste par.
Jens vaknar med hemsk värk i en visdomstand, men vågar inte berätta för Åsa eftersom han ljugit för henne och sagt att han redan dragit ut tanden. Carro ifrågasätter allemansrätten när några stökiga båtägare lägger till och slår läger på hennes tomt.
Jens vill visa Gunnar vem som egentligen är mannen i huset, och Carro och Bobo får besök av ett par som verkar känna dem väl men själva har de ingen aning om vilka besökarna är.