Vad betyder de underliga orden "Gäädek Jäämit" som återkommande dyker upp på olika platser i anläggningen? Johan tröttnar till slut på Hannes osannolika teorier.
Jessan kan inte sluta prata om den mystiska rösten och det hotfulla meddelandet fortsätter att dyka upp. Hanne blir övertygad om att en övernaturlig fara riskerar att bli gruppens slut.