Sydney vill adoptera en hund, men Max tycker inte att hon är redo för det ansvaret. Vi får sedan se hur Max också ville ha en hund när han var liten, men hur hans mamma gav honom en sköldpadda i stället.
Max spårar Sydneys telefon efter att han misstänkt att hon smugit ut med Olive till en konsert. Dilemmat får honom att minnas tillbaka till när hans mamma alltid brukade söka honom på hans personsökare för att se var han befann sig.
Sydney och Olive kämpar med sitt barnvaktsföretag, när det visar sig att barnet de ska passa är bror till en av de populäraste eleverna i deras klass.
Sydney och Olive är upprymda inför att de skall ha sleepover hela veckan. Unga Max och Leo hamnar i bråk om att Max alltid glömmer sina ansvarsområden på spelhallen.