I "Tell Me You Love Me" möter vi de tre paren Katie och Dave, Carolyn och Palek samt Jamie och Hugo som befinner sig i olika skeden i livet men som har problem i sina relationer och därför går till äktenskaps- och sexterapeuten dr May Foster.