I seriepremiären träffar Leonard och Sheldon Penny, varpå Leonard omedelbart fattar tycke för henne. Men Sheldon anser att hans vän jagar en dröm han aldrig kan fånga.
Leonard försöker göra Penny en tjänst, men Sheldon förstör planen. Leonard anmäler sig frivillig för att attestera ett paket i hopp om att göra ett gott intryck på Penny.
Leonard inser att han inte kan få Penny och går med på ett oväntat sexuellt möte med kollegan Leslie Winkle. Engångsligget tar Leonard och Sheldon ut på outforskat socialt vatten.