The Deer and the Cauldron
Wei Xiao Bao (Han Dong), the sly son of a prostitute, becomes an unlikely hero during the early Qing Dynasty. From Yangzhou to Beijing, he navigates numerous challenges, accidentally becoming a eunuch in the imperial palace and befriending the young Emperor Kang Xi (Wei Qian Xiang). Through luck and cunning, Xiao Bao helps protect the emperor's throne while surviving multiple kidnappings and acquiring seven wives, including Shuang Er (Zhang Meng). As he balances conflicting loyalties between the emperor and the anti-Qing regime, Xiao Bao must ultimately choose his allegiance. This is a 2014-2015 Chinese historical drama adapted from Jin Yong's novel, directed by Lai Shui Qing.