The Following
En brilliant men psykotisk seriemördare rymmer från Death Row. Under tiden i fängelset har han skapat ett nätverk av seriemördare som följer hans kommando. FBI kallar in f.d. agenten Ryan Hardy för att hjälpa till att bekämpa den växande kulten av psykopater.