The Newsroom
MacKenzie tar kontrollen över "News Night" och ger programmet en ny inriktning, bland annat genom att ge den vackra och begåvade ekonomen Sloan Sabbith ett återkommande inslag i programmet. Jim kliver fram och tar smällen för ett misstag som Maggie begått och Charlie förbjuder Reese Lansing att fortsätta sina hemliga möten med Will. Dessutom kommer en hemlighet fram om varför ett förhållande tog slut.
Wills uppdrag att "bilda" folk försvåras när han själv hamnar i rampljuset efter en artikel i skvallerpressen om en misslyckad nyårsfest. Wade vänder sig till Will med information om regeringens krympande möjligheter att bekämpa finansiell brottslighet. Don får Maggie att para ihop Jim med Lisa medan Sloan misslyckas som äktenskapsmäklerska. Neals försök att pitcha storyn "Bigfoot finns" misslyckas, och mot Reeses vilja vägrar Will att lyssna på ryktena i media och komma med slutgiltig information.