Vi barn från Bahnhof Zoo
Valpar
Christiane, som rymmer från sitt problemfyllda liv hemma, träffar den till synes supercoola Stella på sin nya skola. Via henne upptäcker hon ett gäng knäppa och underbara vänner som samlas på den legendariska nattklubben SOUND.
När gänget vinner biljetter till en David Bowie-konsert, slutar natten i kaos. Men Christiane, som befinner sig ensam i Bowies omklädningsrum, får en konstig och livförändrande upplevelse.
Helt beroende av både varandra och heroin, börjar Christiane och Bennos förhållande att krackelera. Christiane följer med Stella och Babsi, varpå missbruket slutligen driver henne till prostitution.
Efter tortyrliknande abstinensbesvär hemma blir Christiane och Benno rena. Men när de försöker få gänget att följa deras exempel bestämmer de sig alla för att bli höga en sista gång i Axels lilla lägenhet.