Vinnie Jones i Ryssland
Före detta fotbollstuffingen Jones, som även spelat machoman i Hollywood, är van vid hård konkurrens och en brutal livsstil. Men nu står han inför sin kanske svåraste utmaning hittills: att möta de hårdnackade män som utför några av Rysslands allra farligaste jobb. Den här serien följer Vinnie i sex avsnitt medan han arbetar i det mytomspunna och ensliga landet i öst. Han sliter som livvakt, byggarbetare, tågförare, fiskare ombord på en trålare, vakt mot tjuvskyttar och cowboy.