Women of the Movement
Verklighetsbaserad dramaserie om den orädda Chicagobon Mamie Till-Mobley och hennes historiska insats för medborgarrättsrörelsen under 1950-talet. Allt börjar med att hennes 14-årige son Emmett blir mördad under ett besök i Mississippi...