Yooper Tours: på North Country Trail
Alex Maier vandrar 550 miles över Michigans Upper Peninsula på North Country Trail. Lokalbefolkningen i U.P. kallas "Yoopers" och de är stolta över sitt avlägsna och vackra hem. Vandringen sträcker sig över alla årstider. Alex får fler lektioner i naturen, desto svårare blir vandringen.