Children of a Lesser God
One of the most critically-acclaimed films of the 80's, Children of a Lesser God garnered four Academy Award nominations and a Best Actress Oscar for Marlee Matlin. Based on the hit Broadway play, it's the uplifting love story of John Leeds (William Hurt), an idealistic special education teacher, and a headstrong deaf girl named Sarah (Marlee Matlin). At first, Leeds sees Sarah as a teaching challenge. But soon their teacher/student relationship blossoms into a love so passionate it shatters the barrier of silence that keeps them apart.