Legend of Mana: The Teardrop Crystal
Not far from the town of Domina lives Shiloh, a boy who keeps hearing a voice in his dreams about a mission he must fulfill; but what mission he could be needed for remains unknown.
Shiloh is carried home by Seraphina after his encounter with Sandra; he continues looking for ways to help the Jumi.
Seraphina and her friend, Esmeralda, are learning to use magic; Esmeralda isn't as much of a natural as Seraphina.