Final Fantasy: The Spirits Within
The first film with an entire cast of realistic, computer-generated human characters, this feature-length embodiment of the successful computer game series was written and directed by the game's creator, Hironobu Sakaguchi, and set in the future after the Earth has been invaded by aliens. Among the few surviving humans are the beautiful scientist Aki Ross (voice of Ming-Na) and her mentor, Dr. Sid (voice of Donald Sutherland). They're racing to complete a counter wave to neutralize the aliens' energy, but Aki's time is limited: Infected herself by the alien force, she is doomed unless the wave is completed soon. She is aided in her quest by the rugged Capt. Edwards (voice of Alec Baldwin); they must join forces to restrain Gen. Hein (voice of James Woods), whose destructive space-based weaponry could backfire.