Gladiator
Commodus (Joaquin Phoenix) takes power and strips rank from Maximus (Russell Crowe), one of the favored generals of his predecessor and father, Emperor Marcus Aurelius, the great stoical philosopher. Maximus is then relegated to fighting to the death in the gladiator arenas.