The Hunt for Red October
Based on the popular Tom Clancy novel, this suspenseful movie tracks Soviet submarine captain Marko Ramius (Sean Connery) as he abandons his orders and heads for the east coast of the United States. Equipped with innovative stealth technology, Ramius' submarine, "Red October," is virtually invisible. However, when an American sub briefly detects the Russians' presence, CIA agent Jack Ryan (Alec Baldwin) sets out to determine Ramius' motives, fearing he may launch an attack on the U.S.