The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans
Abel Ferrara's cult crime drama Bad Lieutenant is given a sister film with this Werner Herzog-helmed production that takes its inspiration from the original, but focuses on new characters and plot lines. Nicolas Cage steps into Harvey Keitel's mold of a corrupt and drug-addled police officer, with the scummy setting moving from New York City to New Orleans. Eva Mendes, Val Kilmer, and Xzibit co-star.