The Barbarian Kingdom
S1, E4: First century AD and the Romans dominate much of the known world. But their plans to conquer Scotland are foiled by a band of barbarian insurgents called the Picts. Explorer Albert Lin scales sea cliffs, explores caverns, swims rapids and uses high-tech scanners to discover a lost kingdom that may answer how the mysterious Picts were behind one of the greatest military upsets of their time.