The evolution of true-crime storytelling is told through the lens of the 1972 kidnapping of Steven Stayner, 7, which sparked "stranger danger" warnings, legal reforms and the making of an iconic miniseries titled "I Know My First Name Is Steven."
Steven's Story
In 1972, seven-year-old Steven vanished from Merced, Calif.; when he heroically returns seven years later, the media can't get enough of the story; but this isn't the Hollywood ending it appears to be.
Steven's Story, Part 2
A heroic escape; a televised family reunion; but the Stayner ordeal is far from over as painful secrets surface; when a hit TV movie rewrites the Stayner story, reality gets stranger than fiction.
Two decades after Steven went missing near Yosemite, three tourists vanish from the same area; when the FBI finds the killer, the Stayner family is linked to the new, horrifying crimes, and the family is thrust back into the headlines.