Aerosmith - Rock for the Rising Sun
In March 2011 Japan was beset by a huge earthquake, a monstrous tsunami and the subsequent meltdown of the Fukushima nuclear plant. In the autumn of 2011, despite advice to the contrary, Aerosmith brought their 'Back On The Road' tour to Japan, a country with which they'd always had a special relationship. The Japanese fans came out in their droves and Aerosmith responded with some of the finest gigs of their distinguished career. This film follows the band on that tour combining full length live tracks with behind the scenes footage which is at times touching and emotional and at others humorous and insightful.