S1, E1: On the eve of the Russian invasion in 1941, five German friends gather in Berlin before going separate ways: army lieutenant Wilhelm, his intellectual brother Friedhelm, nurse Charlotte, Jewish tailor Viktor, and his singer girlfriend Greta.