April 1843
S1, E4: A maze of misunderstandings leads the ladies of Cranford astray as May Day brings hopes of love into many hearts. Miss Tomkinson's ambiguous conversation with the young doctor sets in motion a disastrous train of events. Will he be able to survive the turmoil that results and secure the affections of the one he loves? Meanwhile, Miss Matty is forced to face up to some life-changing news. Will she be able to keep it a secret for long in Cranford?