Birth
S5, E8: Tensions in Camelot come to a head when Merlin, now under Arthur's control, delivers an ultimatum to Emma: hand over the Dark One dagger and the Promethean spark or he will kill her entire family. Refusing to give in, Emma and our heroes face off against Arthur, Merlin and Zelena in an epic battle of magic and will. Just when the end is in sight, Emma is forced to make a gut-wrenching choice that no one saw coming.