Clash!
S6, E11: Upon encountering one another, Sasuke and Deidara engage in battle. After exchanging a few blows to test Sasuke’s strength, Deidara conjures up his specialty clay dragon and wages long-range attacks against Sasuke from high above. With Tobi’s backup support, the battle seems to be going to Deidara.