S1, E3: The history of the Eurasian steppe was shaped by the interface of the nomadic tribes at its core and the sedentary civilizations that surrounded it. Track the incursions onto the steppe of the Persian Achaemenid Dynasty, the Greco-Bactrian Kingdom, the Kushan Empire, and the Han Dynasty of China. See how these interactions produced a remarkable fusion of cultures, ideas, and languages.