Eight O'Clock at the Oasis
S3, E5: Lorelai pursues an attractive man, Peyton Sanders (JON HAMM), whom she met at an auction organized by her mother, Emily. However, when the first date is a disaster, Lorelai tries to cancel the second date, and Emily and Richard insist that she is damaging their social standing. Meanwhile, Rory enlists Jess' help when she can't turn off a neighbor's sprinkler system.