S1 E1: Ki Hwanghu was born in Korea, but after a while she was able to become the empress of the Chinese Yuan dynasty. The series Empress Ki is a historical saga that tells the story of a girl who has reached incredible heights, her struggle for the emperor's heart, and other large-scale historical and political events.