S1 E2: Louis launches the Grande Enquête to check the legitimacy of the nobles' titles, the first stage in his strategy to bring rebellious minds to heel. The first victim is the ever-conspiring Montcourt. The entire court now feels vulnerable. But Louis' political victories are undermined by more intimate dilemmas as his sibling rivalry with Philippe takes even nastier turns. Louis can’t stand the wild escapades of his flamboyant homosexual brother... who, for his part claims his regal prerogative to show his warrior skills on the battlefield.