EPISODE:24' The Beginning and the End, or "Knockin' on Heaven's Door"
A young man, Kaworu Nagisa, appears as the Fifth Children. He shows anaffinity for Shinji. Shinji hesitates, but he senses that Kaworu is the only personhe can truly talk to. However, Kaworu was an agent sent by SEELE. Shinji has tomake a harsh choice.