S1 E3: Pierre fights a duel that sends his life in a surprising new direction. Still reeling from news of Andrei’s reported death, another challenge faces Marya when her sister-in-law Lise goes into labour. Meanwhile, at the Rostov house in Moscow, Natasha and Sonya receive unexpected marriage proposals and Nikolai makes a mistake with disastrous consequences for his family.