S2 E6: Winchester celebrates Aethelred and Aethelflaed’s wedding, but the festivities are short lived as the clouds of war gather and Alfred runs out of options to keep the peace. When rumours swirl, Alfred’s mistrust of Uhtred reaches a new low and Uhtred is relegated in his duties as the warlord of Wessex. Aethelred is called to step up to the plate, but a fatal mistake allows Erik and Sigefrid to outwit the Saxons and terror reigns.