S2, E4: Lyle reveals that the Verbis Diablo relics tell a very dark and disturbing story – one that affects Vanessa. Meanwhile, Inspector Rusk interviews the survivor of the brutal attack at the Mariner's Inn. Hecate tries to get closer to Ethan. Angelique and Dorian’s romance grows. Back at Sir Malcolm’s mansion, Vanessa, Ethan, Sir Malcolm, Sembene and Lyle carry on their evening as something evil lurks within, ready to strike.